16.7.06

Austin Powers: The Spy Who Shagged Me (1999)

Austin Powers: The Spy Who Shagged Me, 1999.
Instruktør: Jay Roach.
Medvirkende: Mike Myers, Heather Graham, Seth Green, Verne Troyer.

So, Basil, if I travel back to 1969 and I was frozen in 1967, presumeably, I could go back and look at my frozen self. But, if I'm still frozen in 1967, how could I have been unthawed in the '90s and traveled back to the '60s? Oh, no, I've gone cross-eyed. Den onde Dr. Evil (Myers) rejser tilbage i tiden for at stjæle Austin Powers' mojo (Myers igen), hans kvindetægge, hans evne til at tilfredsstille ethvert menneskeligt hunkønsvæsen, som naturligvis vil falde for hans charme og pelsede hår på brystet. Derfor tager Austin tilbage i tiden for at erobre den tilbage assisteret af den yderst delikate agent Felicity Shagwell (Graham).

Lad os bare blive enige om med det samme, at dette er en absolut meningsløs film, fyldt med platte vitser og sjofelheder til bristepunktet. Historien er ganske sjov, ideerne naturligvis trivielle, og der er intet til eftertanke eller bare almindelig spekulation, da intet skal tages for seriøst. Humoren kan til tider minde om god gammel Monty Python, dog mere perverteret. Enten underholdes man af vanviddet, eller også skifter man kanal (eller DVD). Selv spildte jeg min aften på det, fordi jeg syntes, Heather Graham så ganske godt ud med det vilde hår, og fordi jeg nogen gange grinede dybfølt. Men 2 stjerner, da jeg aldrig vil se den igen, selv om jeg underholdtes en smule første gang.