5.7.06

Kommentar: Gamle Ole.

Så er vi tættere på end nogensinde. (Men det er vi jo selvfølgelig for enhver film, som kommer på listen)

90. Kung Pow: Enter the Fist (2002)
89. The Matrix Revolutions (2003)
88. The Matrix Reloaded (2003)
87. National Treasure (2004)
86. Danny the Dog (2005)
85. Spider-Man (2002)
84. Mørkets Vogtere (2004)
83. Anklaget (2005)
82. A Goofy Movie (1995)
81. Analyze That (2002)

Vi har mødt mange forskellige hovedroller i denne omgang: En psykolog, 2 forelskede teenagers (den ene med lidt edderkoppe-DNA i blodet), en stakkels familiefar, en russisk vampyr, en naiv mand med halsbånd, en sympatisk skattejæger og i hele tre film: Den Udvalgte.

Rundens bedste film var den danske Anklaget for sin dybe skildring af en mand og hans familie. Der skal ikke være nogen tvivl om, at Jacob Thuesen her har lavet et rigtig godt værk, ikke et dybt originalt mesterværk, men altså en film, som falder perfekt ind i sin kølige genre.

Rundens absolutte skodfilm må være den sidste Matrix-film. Det skal ikke forstås sådan, at jeg ikke har set værre (for jo, dét har jeg!), men nu var der jo altså i denne omgang en række vellykkede film, hvor denne - ikke mindst med sin klichéslutning - udmærker sig som den største bommert i rækken.

Fremtiden byder på den psykologiske thriller, One Hour Photo (som jeg har set, men mangler at anmelde), og så købte jeg til en ganske god pris filmen kaldet Lord of War med Nicholas Cage og Ethan Hawke, som jeg mistænker for at være ganske god. I kan også vente jer en anmeldelse af Joss Whedons Serenity, afslutningen på den droppede sci-fi/western tv-serie, Firefly. Og måske jeg så også på et tidspunkt får taget mig sammen til at se Arven, som skulle være en ganske udmærket dansk film, som min mor har liggende på VHS. I øvrigt, så har jeg lige bestilt The Godfather, den berømte mafiaskildring med Marlon Brando og Al Pacino i hovedrollerne, og The Woodsman med Kevin Bacon, der lige pludselig tages op og pudses af i diverse danske biografer af grunde, jeg endnu ikke kender til.

Stay tuned, selv om jeg af og til udskyder at anmelde nogle film til lang tid efter jeg har set dem, så er Dorland Film ikke død. Lad denne opdatering stå som bevis for dette.