3.4.06

Kommentar: Det halve hundrede

Så nåede jeg op på de 50 film, ekslusiv de par stykker, jeg enten har valgt ikke at anmelde, eller som der snart følger en anmeldelse af. Listen over 41-50 ser således ud:

50. Bruce Almighty (2003)
49. The Client (1994)
48. Madagascar (2005)
47. Det Forsømte Forår (1993)
46. Hitch (2005)
45. Saw II (2005)
44. Hotel Rwanda (2004)
43. The Pianist (2002)
42. Crash (2004)
41. Minority Report (2002)

Den store optur i denne runde er, set i bakspejlet, The Pianist. Der er simpelthen noget fascinerende over de der at-overleve-holocaust-som-jøde historier, som jeg ikke kan stå for. Men der var mange gode film i denne omgang, især Hotel Rwanda fortjener også at blive nævnt.

Den store nedtur må så have været Hitch, som måske nok var sjov her og der, dog ganske uoriginal og med en lidt tam slutning. Til gengæld er det en film, som de fleste ville kunne æde, og den er da sikkert udmærket at vise kæresten, mens man selv sidder bag hende og dufter til hendes hals og gramser på hendes lår og ... ja, sådan en film er det jo.

Rundens skuespiller blev Don Cheadle for sin præstation i Hotel Rwanda. Han var også udmærket i Crash, men hans rolle som Paul Rusesabagina var fantastisk. Derudover har der dog været flere rigtig gode: Adrien Brody, Matt Dillon, Fritz Helmuth for at nævne nogen.

Rundens klammert var i Saw II, da jernmasken med søm på indersiden lukkede sig om kraniet på en stakkels fyr, der havde en ekstrem dårlig dag. Beklager spoileren, men det sker til gengæld allerede i de første fem minutter.

Jeg kommer på ingen måde til at mangle DVD'er fremover. Jeg har stadigvæk Rosens Navn. Derudover fik jeg fat i Luther for ikke så længe siden, og med posten modtog jeg i dag Kill Bill (Vol. 1,Vol. 2), Jerry Maguire (mest til min mor uden hvem jeg ikke havde vundet det gavekort, jeg købte DVD'erne for), Eternal Sunshine of the Spotless Mind og Anklaget. Så der bliver lidt at gå i krig med.