11.1.06

Kommentar: Dorland Film oppe på 10 titler!

Det lille projekt, jeg satte i gang, tegner godt indtil videre. Selv om jeg ikke får mange kommentarer, så vidner tælleren på siden om, at jeg får en del danske besøg. Tak, fordi I gider kigge forbi, så skriver jeg nemlig ikke kun til mig selv, og det er da ganske opmuntrende at se. Så er der jo en pointe i, at det ligger på Internettet.

Jeg tror, at jeg for hver 10. film, jeg ser (og anmelder her), vil skrive en lille kommentar som denne, hvor jeg sådan lidt overordnet ser tilbage.

Indtil videre dækker Dorland Film over følgende titler:

Men in Black II (2002)
Joseph: King of Dreams (2000)
King Arthur: Director's Cut (2004)
Solkongen (2005)
The Ring Two (2005)
The Firm (1993)
Mars Attacks (1996)
A Walk to Remember (2002)
Narnia: Løven, Heksen og Garderobeskabet (2005)
King Kong (2005)

Og så kan man ellers begynde at lave lidt statistik på, hvor mange film jeg har set fra hvilke årstal, og hvilke skuespillere og genrer, der går mest igen, alt efter hvad man nu har trang til.

Interessant kan man jo sige, at det er, at jeg i løbet af de sidste 10 film har set hele fem konger, 1) drømmenes konge også kaldet Safenat Panea, 2) en kæmpegorilla med hang til blondiner, 3) en dansk nørd med hang til gamle damer, 4) en idealistisk, dog forvirret sagnhelt, 5) en selvopofrende løve fra et land i et skab. Sig endelig til, hvis du har lagt mærke til flere.

Hvad angår skuespillere, så er jeg personligt overrasket over at have set Naomi Watts hele to gange i løbet af de sidste 10 film. Hun er ved at komme meget mere frem i rampelyset, kunne noget tyde på, og det endda på trods af sin alder. Det er jeg ret positivt stillet overfor efter at have set en rigtig god præstation i The Ring Two.

I fremtiden kan man forvente, at jeg muligvis vil se Peter Jacksons The Frighteners, filmen som dannede bro mellem en masse underholdende lavbudgets splatterfilm og så hans store projekter, Ringenes Herre og King Kong. Versionen jeg har liggende er en special extended edition, men jeg tror, jeg vil vente med den til en weekend, hvor jeg får mulighed for at se den med surround.

Desuden kan det være, at jeg snupper et kig på den gamle klassiker, The Wizard of Oz, som en kammerat syntes, det var sjovt at give mig i gave, og det var det da også, må jeg indrømme. Udfordringen for mig bliver så at glemme et South Park-afsnit, jeg så, hvor de gjorde totalt grin med den, og hvor det foregik i Canada, hvor Saddam Hussein som Troldmanden havde forbudt alle franskmændene at drikke vin.

Føl dig altid velkommen til at kommentere, især hvis du har set en af filmene og er totalt uenig med mine subjektive bedømmelser. På gensyn.