5.3.06

Kommentar: 40, fed og lige begyndt!

Så nåede vi igen op på et magisk tal. Dorland Film dækker nu over hele 40 titler.

40. The Village (2004)
39. Ray (2004)
38. Hostage (2005)
37. The Girl Next Door (2004)
36. House of Sand and Fog (2003)
35. Master and Commander: The Far Side of the World (2003)
34. The Waterboy (1998)
33. Insomnia (2002)
32. Batman (1989)
31. The Wizard of Oz (1939)

Se også 1-10, 11-20 og 21-30.

Denne rundes nedtur var The Waterboy, ganske enkelt fordi det var den af filmene, som gjorde mindst indtryk på mig. Den er da lidt sjov her og der, men låner alt for meget fra gode film som Forrest Gump.

Denne rundes optur blev House of Sand and Fog. På andenpladsen har vi Insomnia, som må rykke en balde til fordel for Master and Commander, som nok er omtrent lige så god. Spørger du mig igen på et senere tidspunkt, så kan det godt være, jeg har rokeret lidt rundt, men sådan ser det umiddelbart ud lige nu.

De sidste 10 film har både været præget af eventyr, science fiction, thriller, komedie, drama, action og uhygge. Det har overordnet været nogle gode film, ikke mindst på grund af introduktionstilbuddet fra Digitarian, som jeg lige har opsagt igen. Sidste dag for opsigelse er nemlig i morgen, og gjorde jeg det ikke inden i overmorgen, så ville jeg skulle betale 99,- for en måned til, hvor jeg kun ville få én DVD af gangen. Det gad jeg ikke, men nu har jeg også fået en masse ud af de 35 kroner, jeg betalte for den første måned, nærmere bestemt nr. 36, 37, 39 og 40 samt Crash, jeg som sagt må beholde som min egen. I vente har jeg altså fortsat Crash, desuden Pianisten, og i en forsinket fødselsdagsgave fik jeg en gammel krimi (1986) med Sean Connery, som hedder Rosens Navn (eller Der Name der Rose). Desværre fik jeg aldrig fat i A. I., da Digitarian havde den udlånt til nogle andre, så det bliver nok ikke foreløbig.

Jeg får ikke så mange besøgende længere. Jeg er lydhør overfor, hvordan jeg får sat gang i det, hvis nogen har forslag. Der er ellers rimelig stor interesse for min anden blog, men det smitter åbenbart ikke af. Filmanmeldelser er nok bare ikke lige så interessante. Det ender nok med, at jeg skulle betale for at få besøgende. Spørgsmålet er så, om det er det værd. Det er jo dels for min egen skyld, at jeg holder denne blog up-to-date, da jeg holder af at have overblik over mine filmoplevelser ...

Men til dig, der kunne finde på at vende tilbage og læse et review eller to: God fornøjelse og på gensyn!